tisdag 29 november 2011

Vaccination 2

Då blev Malin stucken igen, inte för att hon själv ens märkte det. Och om tre veckor skall det ges rabies... Jag önskar att vi inte skulle behöva vaccinera våra hundar så mycket som det görs för tillfället. I synnerhet i äldre ålder då hunden redan fått vaccinet flera gånger. Men vad gör man, finns inte val när man vill tävla odyl.

I skogen där vi går med våra hundar kryllar det av rådjur och älg. Att jaga dem är våra kortisars hobby, tyvärr. Jag har försökt skola bort det, men det är omöjligt, och jag vill kunna ha mina hundar lösa. En skogslänk i koppel är ingen riktig skogslänk. Än så länge har Malin inte sprungit efter, men idag hände det. Så nu gäller det att vara extra försiktig i framtiden, för jag vill verkligen inte att hon skall lära sej den här ytterst dåliga vanan. Man är ju så otroligt orolig om dom inte kommer genast tillbaka. Seamus har varit borta i två timmar... Rådjuren hinner dom inte fast, men älgarna bryr sej inte så mycket om hundar. Inte de här "cityälgarna" i varjefall. Och dom kan sparka! Iofs har corgin här en till ändamålet avlad fördel :)

Malins snuva är nästan helt borta. Vi fick recept för noskvalster om symtomerna börjar på nytt. Jag frågade också veterinären om hennes ben och utveckling, men fick nog inget vettigt svar. Typ 'corgina skall ha krokiga ben', jaså, är det så..?? Och eftersom vi enbart rör oss bland colliefolk kan jag inte heller fråga någon erfaren (dessutom är corgi-föreningen här i huvudstadsregionen mycket inaktiv, tyvärr..). Så jag skall snart ta bilder på henne igen så kan ni, mina kära läsare, kommentera :)

3 kommentarer:

  1. Är hon lite hjulbent? Det är Piraten. Jag oroade mig massor för Alices ben när hon var liten minns jag. Fast hon var nog snarare lite kobent. Hur som helst tror jag det ordnar till sig....

    SvaraRadera
  2. Kanske lite hjulbent och så tycker jag att det ena benet är mera snett utåt än de andra...mest är det väl inbillning och onödigt oroande :)

    SvaraRadera
  3. Hej där du flirtfia ! Jojo en tackar för komplimangen. Du är inte så pjåkig du heller, riktigt söt faktiskt !
    Äsch vadå, påstår din matte att du är krokbent, så ska du inte bli ledsen, säg till henne att du är bästa vännen istället. Jag tycker du är fin jag !
    Ser att du besökt veterinären, det har jag med och vet du han stack mig. Det kändes faktiskt lite, men inte så jättefarligt för matte var ju där och gosade med mig hela tiden.
    Tyckte inte du att det sticks när man vaccineras ?
    Älgar har jag inte träffat på än, men jag har hört att de ska vara stora ! Och är de stora är de farliga, det tycker jag i alla fall.
    Inte ska du bry dig om dem inte.

    SvaraRadera