söndag 27 november 2011

Malin Smart

Agilityn går framåt med bra fart. Malin har lärt sej betydelsen med att springa mellan hindervingarna. Ibland kan hon vara för upptagen med att stirra på leksaken, men fattar snabbt vad som väntas av henne för att hon skall få den. Tunneln springer hon som en liten knäppis, oberoende hur krökt den är. Med tunneln lyckades jag lösa problemet med hinderövningen, som jag skrev om tidigare. Att sätta tunneln efter hindret var det lättaste sättet att få henne att springa rakt ut efter hindret. Idag tränade vi utan tunnel och hon förstod bra att springa med fart mellan vingarna. Också om jag sände henne lite snett, och den kortaste vägen till leksaken skulle ha varit att gena. Men som sagt, Malin lär sej verkligen snabbt vad som lönar sej för henne! Det har hon redan bevisat flera gånger.

Malin föredrar lek framför godis, och det är mycket bra! Jag gjorde två nya leksaker till henne som hon gillar starkt. Hade nämligen en päls i skåpet som jag försökt sälja på loppis, men ingen har velat ha den. Så jag tog sax i hand och klippte bort kragen som säkert är äkta päls. Av den gjorde jag två små bitar, i storlek av en råtta, och knöt fast i först ett kortare snöre, som i sin tur kunde fästas till ett längre snöre. När den ena blir våt och smutsig byter jag ut den. Och eftersom de är äkta vara, hålls de frächa, sand och smuts faller bort när de torkar. Malin älskar att springa efter de här råttorna. Hon skall hellre ha dem än köttbullar :) Hon gillar nog ännu sina bollar och så har hon en skunk, med pipleksak i ändan, som också hör till favoriterna.

Regn gillar hon däremot inte! Vi har riktigt stormigt här för tillfället och det är inte kul att gå ut. Skrivandet känns lite trögt för tillfället så jag säger godnatt, och passar på att tacka alla som lämnar kommentarer på Malins blogg. Jag uppskattar dem!

1 kommentar:

  1. Ojojoj vi börjar känna lite press jag och Piraten när ni är så himla duktiga :)
    Jag håller på en hel del med torrhandling med Piraten. Framförbyten, serpentiner etc.
    Han älskar leksaker men älskar mat ännu mer. Han är helt besatt av mat den hunden!!!

    SvaraRadera