lördag 31 december 2011

och så kom nyåret...

...med alla smällar, som redan har börjat. Malin ligger bredvid mej för tillfället och saboterar matthörnet, så hon är sitt vanliga jag. Hon lyssnade nog till de första stora smällarna, reagerade lika mycket som våra collies, dvs ingen panik, tack och lov! Hon är faktiskt lite lustig när det gäller somliga ljud. Vi har en gitarr hemma, som ingen spelar på, men en dag tog Hannah fram den och drog några gånger på strängarna. Det här fick Malin att nästan bokstavligen klättra uppför väggarna! Mixern i köket är en annan sak som hon är rädd för, vilken tur att det betyder mat! Vi använder den bara till att mixa hundarnas grönsaker. Nu håller vi oss inne och om ett par timmar skall alla vowsar få varsitt saftigt nyårben. Få se vad stackars Seamus kommer att göra, han vill nämligen alltid ut på gården för att gräva ner det... och när Qapra har ätit sitt vill hon ut för att gräva upp Seamus'...

När jag skriver om mat måste jag sätta in den här gourmet bilden på hundarnas hemlagda julmat a la Hannah. Visst ser det smaskigt ut!

Hannah har grälat på mej för att jag inte sätter hennes namn under bilderna hon tar. Hannah tar de flesta bilderna hos oss, alla i det här inlägget är hennes. Här kommer Malins nyårshälsning.


Sist men inte minst. Malin gör karriär som fotomodell :D Kunde inte låta bli att sätta in henne på min etsy shop

ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig Nyårstrallrik du fick ! Här har vi också ätit en massa gott !
    Nu tänker jag passa på att önska dig Gott Nytt År tjejen !
    Nospussar från mig !

    SvaraRadera