fredag 16 december 2011

Julfest & Agility

Igår hade vi super-roligt! Vi firade med träningsgruppen lilla-jul och hade våra höstterminens avslutningstävlingar. Vi hade tre klasser; 1.tävlare, 2. något erfarna och 3. nybörjare. I princip hade vi en hund i varje klass, men eftersom Hannah var vår domare var inte Qapra med i tävlingen. Seamus var i klass 2, och klarade sej riktigt fint med 0 fel och placerade sej som tvåa. Lilla Malin var förstås i klass tre och gjorde mycket bra i från sej :) Banan var förstås enkel. Två hinder som var placerade i ca 90 graders vinkel i förhållande till varandra. Efter det en rak tunnel, som var placerad i 90 graders vinkel i förhållande till det andra hindret. Efter tunneln ett hinder rakt fram, sedan skarp kurva och tillbaka genom en annan tunnel och två hinder rakt framför det. Vi har ju inte ännu börjat med styrningsövningar, så det var bara att springa! Jag tänkte att om vi klarar felfritt de tre första hindren belönar jag med att slänga bollen, så att hon springer genom det fjärde hindret efter bollen (all belöning på banan var tillåtet :). Det gick nästan som planerat. Malin tog fint de tre första hindren, med fart och säkerhet! Men sen kastar den olycksalige matte bollen snett och Malin springer förbi.... dit for chansen till guld... Men fjärde placering blev det, för slutet av banan var "piece of cake", och Malin fick en liten ljusröd rosett och tuggben!

Efter tävlingarna sällskapde Malin med de andra hundarna och försökte få dem att leka. Hon har blivit så duktig runt andra hundar i hallen. När hon vänjer sej blir allt ok. På hemvägen i bilen gick hon på övervarv en stund före hon slocknade totalt. Jag tror hon tänkte "imorgon skall jag berätta allt till Remu..."

Här ett litet bild potpuri på Malin som älskar att springa, hatar att gå..

1 kommentar:

  1. Ja du Malin jag förstår att du blev trötter av en sådan aktivitet. Det skulle jag ha blivit jag med. Men det lät jätteskojigt !
    Hoppas du får en härlig kväll ikväll och en fin helg förstås. har ni fått ngn snö ännu förresten ? Här finns det inte en skymt av snö, bara grått och vått väder.
    Ha det gott tjejen !

    SvaraRadera