tisdag 18 oktober 2011

Äntligen ett inlägg!

Malin har snart varit två veckor hos oss. Hon har anpassat sej snabbt och allt har till största delen gått riktigt bra. En mindre trevlig insident med vår sju åriga kortistik, Qapra, har förekommit men annars har också de gamla hundarna i huset tagit henne relativt bra emot. Det är bra att hon är tuff och modig, en vekare valp skulle inte ha passat in i det här sällskapet.

Malin är mycket lekfull, precis vad jag hoppades på. Än så länge är det svårt att se skillnad på människohänder och leksak, men vi övar på det :) I synnerhet Hannah, min dotter, som jag kallar till Malins "nanny", eftersom hon sköter henne dagtid, har blivit utsatt för Malins sylvassa tänder. Min andra dotter, Ina, är Malins "gudmor". Ina bor inte så mycket hemma mera så om Malin nångång behöver ett tillfälligt hem, tar Ina hand om henne.

Malin är mycket högljudd ute, skäller lätt på allt som rör sej. Hon ser nog mycket tuff och bestämd ut, med svansen rakt upp, när det kommer andra hundar eller människor emot, men lite osäkerhet döljer sej säkert bakom. Annars skulle hon väl inte ha behov av att skälla. Tyvärr har hon inte ännu träffat andra valpar att leka med så vi försöker komma med i en valparnas lekskola. Kanske vi också går med i en valpkurs för jag tror hon kommer att behöva mycket övning runt andra hundar. Två gånger har hon varit med på våra agilityträningar. Första gången blev hon ordentligt rädd för de stora hundarnas ivriga skällanden, stackare kunde ju inte förstå varför dom skällde. Men i slutet av vår halltid, när det var lugnt, tog jag henne in på nytt. Vi lekte lite och hon gick faktiskt ett sex meter långt rör helt utan tvekan :) Malin var alltså under 11 veckor gammal då hon tog sitt första agilityhinder! Många fler kommer det att bli :)

Sätter in några bilder på henne från valptiden hemma hos Viveka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar