fredag 22 juni 2012

Midsommar agility 1

Vi har ett härligt midsommarväder, så efter uppvärmningen var Malin minsann varm. Så varm att jag undrade om hon ens kommer att orka träna... Jag har lärt mej vikten av uppvärmning, så jag värmen hellre upp ordentligt och kör ett kortare träningspass, än vice versa. Men om det är något Malin tänder på, och jag behöver bara ta fram dem, så är det hennes leksaker, eller "smarripinnar" som de kallas :) Hon älskar dem! Så mycket att jag måste köpa några extra, att ha när de andra slits och går sönder. Dagens tema var "serpentines" enligt Greg Derretts handlingssystem. Malin gjorde fint ifrån sej. På banritningen står de olika färgerna för repetitionerna och Malins placering för belöningsplaceringen. Dvs grönt är hennes första "bana", rött den andra, grönt tredje och turkos fjärde, då gjorde hon alltså alla sex hinder. Det här var kanske mer en övning för mej, än för Malin. Jag lärde mej vikten i min egen placering och hur det går om jag svänger för tidigt. Om jag svängde för tidigt efter det mittersta hindret mot det yttersta, for Malin mellan hindervingarna, dvs hon gjorde rätt. Det enda felet Malin gjorde var att hon gärna, efter några repetitioner, började fuska med hinder nr två. Hon började gena direkt till trean. Malin lär sej snabbt och det betyder att jag måste kunna hålla träningen intressant. Det har jag redan märkt då vi tränar lydnad, där man betydligt lättare börjar "tjata" än i agility. Malin presenterar sina smarripinnar, använda och oanvända....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar